Handelsbetingelser

Cookie- og privatlivspolitik

1. Nærværende aftale

1.1 Formål

Nærværende handelsbetingelser er et juridisk dokument, der beskriver OhShip LTD (herefter omtalt som “OhShip”) og kundens forpligtelser ifm. brugen af OhShip’s services (herefter omtalt som “Kunden”) herunder bl.a. OhShip’s forsendelsesløsning og fragtservices.

1.2 Virkning

Kundens accept af betingelserne anses for at udgøre en juridisk bindende aftale mellem OhShip og kunden.

1.3 Ændring

OhShip forbeholder sig retten til at ændre i nærværende betingelser til enhver tid. Ligeledes forbeholder OhShip sig retten til at ændre nærværende betingelser iht. ændringer i gældende lovgivning. De aktuelle vilkår vil altid være tilgængelige på vores hjemmeside. Hvis Kunden fortsætter med at benytte Ohship efter eventuelle ændringer, anses det som om Kunden har accepteret de nye vilkår.

2. Kontrakthabilitet

Nærværende handelsbetingelser er gældende fra Kundens accept-tidspunkt og danner grundlag for Kundens tilslutning til OhShip.

3. Kontakt

Sælger ifm. nærværende betingelser er:

OhShip LTD

Waterpoint, Triq Ix Xatt

SLM 1020 Sliema

Malta

MT-30899303

4. OhShip’s Services

4.1 Hvem kan bruge OhShip?

OhShip er for private personer samt erhvervsdrivende. Services købt gennem OhShip må kun anvendes til egen distribution og ikke til videresalg.

4.2 Spørgsmål omkring fragt og håndtering

OhShip er ikke en transportør eller speditør, da OhShip ikke håndterer den fysiske fragt. Ved spørgsmål til fragten, skal disse derfor stilles direkte til den anvendte transportør. Dette inkluderer, men er ikke begrænset til:

  • Spørgsmål vedr. pakkens status herunder efterlysning
  • Forventet leveringstidspunkt
  • Manglende afhentning af pakken
  • Den enkelte transportørs forretningsbetingelser

4.3 Webservices

OhShip tilbyder en platform, hvor tredjeparter kan tilbyde at sælge deres pakkeleverings produkter og services via webstedet. Selvom vi hjælper med at facilitere transaktioner, der udføres på webstedet, sælger vi ikke de produkter eller services, der er tilgængelige via webstedet. Vi tilbyder et markedsplads for kunder og pakkeleverings serviceudbydere til at handle, og når du køber et produkt eller en service fra webstedet, køber du direkte fra den relevante serviceudbyder og ikke fra os. Derfor, selvom vi vil modtage din betaling på vegne af den relevante serviceeudbyder, er kontrakten om køb og levering af produktet eller service mellem dig og den relevante serviceudbyder og inkorporerer den pågældende serviceudbyders vilkår og betingelser. Serviceudbyderen er ansvarlig for at håndtere eventuelle krav eller andre problemer, der opstår som følge af eller i forbindelse med den pågældende kontrakt.

5. Brug af OhShip med OhShip’s fragtaftaler

Dette afsnit beskriver vilkårene for køb og anvendelse af pakkelabels fra OhShip’s fragtservice.

Ved overtrædelse af disse regler og vilkår forebeholder OhShip sig retten til at efterfakturere Kunden efter de gældende satser.

5.1 Overholdelse af transportørens krav

OhShip videreformidler fragtydelser fra en række transportører. Oversigten over transportører OhShip videreformidler fragtydelser kan findes på vores hjemmeside.

OhShip håndterer ikke den fysiske fragt og er derfor ikke en transportør eller speditør.

Når Kunden køber fragt igennem OhShip og accepterer OhShip’s handelsbetingelser, accepterer Kunden også, at Kunden er ansvarlig for at overholde den pågældende transportørs krav til forsendelsen. Dette inkluderer, men er ikke begrænset til:

  • Pakkekrav
  • Dimensionskrav
  • Emballagekrav
  • Reklamationsprocedure
  • Erstatningskrav ved skade eller bortkomst af pakke

6. Fortrydelsesret

Ved accept af nærværende betingelser godkender Kunden, at ubrugte pakkelabels, der er købt via OhShip’s fragtaftaler, kan ikke fortrydes eller annulleres.

6.1 Genbrug af pakkelabel

Det er ikke tilladt at genbruge pakkelabels købt gennem OhShip. Overtrædelse af dette medfører et gebyr (se sats i oversigt over gebyrer/tillægsydelser), og den pågældende pakke bliver automatisk sendt retur til afsenderen.

6.2 Efteropkrævning og fakturering af en forsendelse købt via OhShip’s fragtaftaler

Når en forsendelse har været håndteret af den pågældende transportør, kendes den faktiske vægt og/eller mål på forsendelsen samt betingelserne for leveringen. Disse sammenholdes med de indtastede data ved bestillingstidspunkt. Hvis der er en difference opkræves prisforskellen op til det faktiske vægtinterval. Bemærk at der ikke opkræves et ekstra gebyr, men blot prisforskellen op til den korrekte vægt.

Efteropkrævning kan f.eks. være, men er ikke begrænset til:

  • Forskel i vægt/mål (pakkens vægt, længde, bredde og højde)
  • Pakke der kræver manuel håndtering
  • Erhvervspakke der sendes til en privatadresse

Eventuel efterfakturering sker som udgangspunkt inden for 90 dage fra forsendelsens afsendelsestidspunkt, men kan i nogle tilfælde også finde sted senere. Se punkt 8. i forhold til hvordan efterfaktureringen foregår.

6.3 Indsigelse mod efteropkrævning

Kunden har altid mulighed for at gøre indsigelse på en efteropkrævning. Dette gøres ved at kontakte kundeservice. I det tilfælde vil efterkropkrævningen blive sat på pause, mens OhShip, i samarbejde med transportøren, undersøger sagen nærmere. Når undersøgelsen er afsluttet, vil efteropkrævningen enten blive genaktiveret eller slettet afhængig af undersøgelsens udfald.

6.4 Adresseoplysninger på pakkelabels

Kunden er fuldt ansvarlig for, at den købte pakkelabel indeholder korrekte oplysninger, og at den fysiske label er korrekt påsat forsendelsen, så den er synlig for transportørens medarbejdere, og at pakken kan maskinsorteres/scannes af transportørens systemer.

Skulle der forekomme fejl i adresseoplysninger eller at den fysiske pakkelabel er mangelfuld, herunder ikke kan læses eller scannes, vil Kunden blive opkrævet for et tillæg for manuel håndtering efter transportørens takster herfor.

6.5 Pakkelabels gyldighed

Pakkelabels købt igennem OhShip’s fragtaftaler har altid en gyldighedsperiode på 14 dage fra købstidspunktet. Der er dog visse transportører/fragtprodukter, der tilbyder en længere gyldighedsperiode.

Ved brug af en pakkelabel, der er udløbet eller krediteret, vil det medføre et gebyr (se sats i oversigt over gebyrer/tillægsydelser).

6.6 Returforsendelse

6.6.1 Pakker der ikke kan leveres

Hvis en pakke ikke kan leveres til modtager eller ikke bliver afhentet på afhentningsstedet, returneres den automatisk til afsenderen. Kunden bliver faktureret for denne returfragt.

6.6.2 Forkert modtageradresse ved udlandsforsendelser

Ved angivelse af en forkert modtageradresse/manglende kontaktoplysninger ved udlandsforsendelser bliver Kunden kontaktet pr. e-mail og gjort opmærksom på det.

Modtager OhShip ikke et svar fra Kunden inden 48 timer, bliver forsendelsen sendt retur til afsenderen, og det medfører samtidigt et gebyr (se sats i oversigt over gebyrer/tillægsydelser).

6.6.3 Ulovligt indhold eller overskridelse af de maksimale mål

Hvis en pakke bliver afvist af transportøren pga. ulovligt indhold eller fordi pakken overskrider de maksimale mål, returneres pakken til afsenderen. Kunden bliver faktureret for returfragten.

6.6.4 Eksport og told

Toldklarering betales af afsenderen, mens told og moms betales af modtager. Betaler modtager ikke ved forfald, bliver beløbet opkrævet hos Kunden.

6.6.5 Reklamation og indsigelse

OhShip videreformidler fragtydelser fra transportører. OhShip er ikke en transportør eller speditør, da OhShip ikke håndterer den fysiske fragt.

Ved bortkomst eller beskadiget forsendelse gælder den enkelte transportørs reklamationsprocedure og betingelser. Kunden skal ved en evt. reklamationssag henvende sig direkte til den pågældende transportør.

Ved uenighed omkring en service eller opkrævning fra OhShip, skal indsigelsen indsendes til OhShip senest 30 dage efter, at ydelsen er leveret/faktureret. OhShip forbeholder sig retten til at afvise indsigelser, der er ældre end 30 dage.

7. Betaling og kvittering

7.1 Sikkerhed ved betaling

Kunden kan betale med Apple Pay, Visa, MasterCard, MastroCard, JCB, American Express samt Diners Card hos OhShip.

Transaktionen foregår med en krypteret forbindelse via Stripe Checkout, hvilket betyder, at forbindelsen er helt sikker. OhShip får ikke adgang til Kundens kortoplysninger på noget tidspunkt, og beløbet overføres automatisk mellem bankerne.

OhShip trækker det fakturerede beløb umiddelbart efter gennemført betaling, og Kunden modtager ligeledes en kvittering for hvert gennemført køb.

7.2 Automatisk kortbetaling

OhShip tilbyder muligheden for at tilmelde sig automatisk kortbetaling. Handlen foregår som beskrevet i nærværende betingelser, dog trækkes det fakturerede beløb automatisk og uden indtastning af kortoplysninger for hvert køb.

7.3 Ophør og opsigelse af automatisk kortbetaling

Ved væsentlig misligholdelse af betingelserne er OhShip berettiget til, uden varsel og med fastholdelse af fordringen, at ophæve betingelserne med den virkning, at Kunden ikke længere er tilsluttet OhShip’s services og dermed fratages adgangen til at benytte disse.

7.4 Kvittering

OhShip sender en kvittering til Kundens e-mailadresse umiddelbart efter hvert gennemført køb.

8. Procedure for efteropkrævning og betaling

Ved efterfakturering vil Kunden modtage en e-mail med yderligere detaljer om kravet.

Hvis det ikke er muligt at trække betalingen på det tilhørende betalingskort, sendes en betalingspåmindelse til Kunden via e-mail. Efter yderligere 10 dage opkræves et rykkergebyr hos kunden (se takster i gebyr-/tillægsydelsesoversigten).

Betales tillægget ikke, kan kundens konto hos OhShip i sidste ende blive lukket, og sagen vil blive overgivet til inkasso. Det udestående beløb vil være underlagt gebyrer og sagsomkostninger forbundet med en overførsel til inkasso.

9. Lukning af konto

Ved lukning af en OhShip-konto bliver kontoen opgjort og evt. indestående saldo udbetalt til Kunden. Sker lukningen i forbindelse med en konkurs, takserer OhShip et administrationsgebyr for kontoopgørelse og lukning (se sats i oversigt over gebyrer/tillægsydelser).

10. Databehandleraftale

OhShip håndterer en række personlige data på Kundens vegne herunder bl.a. adresser og kontaktoplysninger på Kundens kunder, som anvendes i forbindelse med booking af fragt hos de respektive transportører.

Det betyder formelt, at Kunden er dataansvarlig, og OhShip er databehandler.

Som databehandler forpligter OhShip sig til at overholde samtlige forhold i den til enhver tid gældende persondatalovgivning både med hensyn til opbevaring, adgang, deling, sletning/anonymisering og behandling generelt.

Som kunde hos OhShip og dermed dataansvarlig accepterer Kunden de gældende vilkår og forhold, der er beskrevet i OhShip databehandleraftale.

11. Opsigelse

Begge parter kan opsige nærværende aftale med 14 dages varsel.

Forudbetalinger af services refunderes ikke.

12. Ansvar

OhShip påtager sig intet ansvar for tab af omsætning eller stigning i relaterede omkostninger, som brugeren måtte opleve, som følge af fejl i systemet eller service afbrydelser. Dette inkluderer, men er ikke begrænset til, OhShip.dk

13. Uoverensstemmelser

Nærværende handelsbetingelser er underkastet maltesisk ret, og enhver tvist mellem parterne vedrørende denne, skal afgøres ved retten på Malta.

OhShip whatsapp